آبسه کردن دندان و تشخیص آن

گاهی اوقات برایتان پیش آمده که می خواهید قبل از اینک به نزد دندانپزشک اطفال بروید، می خواهید ابتدا خود متوجه بیماری دندانی خود بشوید. دندانپزشک اطفال خوب، دکتر رکنی به شما راه هایی را معرفی می کند.

این دندانپزشک اطفال خوب در تهران راه های تشخیص آبسه را در این مطلب خواهد گفت که به شرح زیر می باشد.

آبسه کردن دندان و تشخیص آن

1. مراقب حفره ها و شکستگی دندان باشید. اگر یک حفره درمان نشده یا یک دندان شکسته دارید که به پالپ دندان می رسد، آبسه کردن دندان پیش رو دارید. هرچه زودتر پیش یک دندانپزشک رفته، به دنبال هر نشانه ای باشید.

2. حفره ها و شکستگی ها معمولا یک نوع مشخصی از عفونت هستند که به عنوان آبسه periapical شناخته شده است.

3. به لثه هایتان توجه کنید. یک زخم می تواند باعث یک آبسه شود. زمانی که بیماری لثه دارید فضای بین دندان و لثه ها اجازه ورود باکتری می دهند. این باکتری می تواند باعث یک آبسه شود، حتی اگر دندان ها خودشان سالم و بدون هیچ حفره ای باشند. اگر شما هم هر نشانه ای در لثه تان دارید، مطمئن شوید که حواستان به علائم آبسه هست.

4. بیماری های لثه معمولا منجر به نوع خاصی از عفونت می شوند که به عنوان یک آبسه لثه شناخته می شوند. اگر این عفونت به درز های لثه راه پیدا کند، راه تخلیه چرک را می بندد، که این سپس یک آبسه پریودنتال نامیده می شود.

تشخیص آبسه دندان

1. مراقب دندان دردهایتان باشید. دندان درد یکی از متداول ترین نشانه های آبسه است، اگر اغلب به این صورت است که انگار چرک عصب دندان را تحت فشار قرار می دهد. ممکن است درد یا تیرکشیدگی را در اطراف دندان حس کنید.

2. این درد ممکن است اطراف دندان قرار گیرد، اما می تواند هم به گوش، هم فک ها، و هم گونه ها منتقل کند،  در کل، این درد اگر پخش شود، از صورت رد نمی شود؛ شما حرکتی رو به بالا یا پایین حس خواهید کرد، نه از کناره به کناره. این درد ممکن است زمانی که شما غذایی را قورت می دهید یا در دهانتان جابه جا می کنید، افزایش یابد.اگر دندان درد شما از بین رفت، این آبسه به طور کامل از بین نرفته است. بیشتر شبیه این است که این آبسه ریشه دندانتان را کشته است، و عفونت هنوز پا برجاست.

3. هیچ دردی درهنگام خوردن و نوشیدن. آبسه می تواند باعث جویدن دردناک باشد و این می تواند شما مخصوصا را به غذاهای گرم و سرد حساس سازد.

4. دنبال درد و تورم بگیرید.

5. دنبال مزه خوب یا بوی بد ذر دهانتان بگرذیذ.به تغییر رنگ دندانهایتان توجه کنید.

6. دنبال علائم کلی بیشتری از بیماری بگردید.