استفاده از لیزر در دندانپزشکی توسط دندانپزشک

استفاده از لیزر در دندانپزشکی توسط دندانپزشک ترمیمی با لیزر

لیزر در دندانپزشکی از سال 1994 برای درمان تعدادی از مشکلات دندان استفاده شده است .کاربرد لیزر در دندانپزشکی  و کار دندانپزشک با لیزر ، از لیزر سردی که در نوردرمانی برای تسکین سردرد، درد و التهاب استفاده می شود ، متفاوت است.

امروزه، برخی از دندانپزشکان از لیزر برای درمان های دندان پزشکی استفاده های فراوانی می کنند ( دندانپزشک ترمیمی با لیزر ) مانند موارد زیر:

پوسیدگی دندان: از لیزر برای حذف پوسیدگی درون یک دندان و آماده سازی مینای اطراف دندان  برای پر کردن آن استفاده می شود .
بیماری لثه: در این مورد از لیزر برای تغییر شکل لثه و حذف باکتری ها در طول مراحل درمان ریشه دندان استفاده می شود .
 لیزر می توان برای حذف یک قطعه کوچک از بافت (به نام بیوپسی) استفاده شود به طوری که می توان آن را برای بررسی سرطان استفاده کرد. لیزر همچنین برای حذف ضایعات در دهان و تسکین درد زخم های دهانی استفاده می شود.
سفید کردن دندان: لیزر  برای سرعت بخشیدن به روش های سفید کردن دندان نیز استفاده می شود .

دندانپزشک ترمیمی با لیزر

لیزر با انرژی به شکل نور کار می کند. هنگامی که برای اعمال جراحی و دندان پزشکی توسط دندان پزشک استفاده می شود، به عنوان یک ابزار برش یا یک تبخیر از بافت در تماس  عمل می کند. زمانی که برای پر کردن استفاده می شود، برای تقویت پیوند بین دندان ها کمک می کند. هنگامی که برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان منبع حرارت عمل می کند و باعث افزایش اثر عوامل سفید کننده دندان می شود .

مزایای استفاده از لیزر نسبت به روش های قدیمی تر :

در مواردی ممکن است باعث درد بسیار کمتری شود به طوری که نیاز به بیهوشی کاهش یابد. استرس و اضطراب بیمار کاهش می یابد و در طول درمان خونریزی و تورم در بافت نرم به حداقل می رسد و دندان های سالم تری در طول کار خواهید داشت .