دندانپزشکی بدون درد چیست ؟

گاهی با وجود درد فراوان در دندان هایمان از مراجعه به دندانپزشک می ترسیم چه رسد به کودک ما که این ترس به او نیز منتقل می شود و از دندانپزشک اطفال می هراسد .امروزه پزشک اطفال روش های نوینی را بکار می برد که فرزندانمان را به راحتی به مطب خود می کشاند بخصوص که دندانپزشک شما دندانپزشک اطفال خوب در تهران ، دکتر رکنی باشد .مواردی مثل دندانپزشک ترمیمی با لیزر حتما برای شما آشنا است و همچنین اطلاع دارید که دندانپزشکان از روش های دندانپزشکی بدون درد و دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی و عوارض ، برای درمان درد دندان فرزند شما استفاده می کنند .

روشهایی ارائه شده است که در آن بیمار در هنگام انجام فعالیت های دندان پزشکی، دردی را احساس نمی کند که در بعضی از این روش ها از تزریق مواد مسکن نیز خودداری می گردد. علم دندانپزشکی همانند هر علم دیگری در حال پیشرفت روزافزون است و امروزه درحال ورود به قلمرو دندانپزشکی بدون درد می باشد. در واقع، استفاده از لیزر در دندانپزشکی دریچه ای به سوی دندانپزشکی بدون درد گشوده است.

ليزر:

لیزر از سال1990در دندانپزشکی بکار گرفته شد و بعنوان وسیله ای مفید در کنار سایر ابزارهای دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفت. در مدت استفاده از آن بسیاری از درمان ها سریعتر و باحداقل خونریزی انجام شد. معمولا نیازی به استفاده از بخیه نیست و پس از جراحی درد کمتری احساس می شود و دارای حداقل التهاب است و سبب تسریع در ترمیم موضع جراحی و کاهش عوارض پس از جراحی می گردد.
استفاده از يك دستگاه ليزر با تكنولوژي بالا براي توليد يك پرتو مخصوص از نور متمركز شده را ارايه مي كند. اشعه در دهان متمركز مي شود و مي توان نواحي پوسيدگي دندان يا عفونت لثه را با دقت بسيار بالايي بردارد. پرتو ليزر نواحي مورد نظر را بر مي دارد و محيط را استريل مي كند بنابراين خونريزي، درد و احتمال عفونت بسيار اندك است.
کاربرد لیزر در دندانپزشکی باعث افزايش دقت در درمان و كاهش زمان بهبودي مي شود.

دندانپزشکی بدون درد

دستگاه تراش ميكروابريشن: ميكروابريشن روشي است كه به كمك مواد مخصوص بافت معيوب سطحي مينا ساييده شده و در موارد فلوئوروزيس خفيف تا متوسط مي تواند به عنوان روشي درماني به كار رود. اين دستگاه به كمك پودر ساينده و آب سطح دندان را تراش داده و مخصوصا در پوسيدگي هاي سطحي در اطفال بدون ايجاد صدا و كاملا بدون درد خواهد بود. در دندانپزشکی بدون درد سعي بر آن است كه درد را در حين اعمال دندانپزشکی حذف كنيم و يا به حداقل ممكن برسانند.