نظر پزشک اطفال و تب کودک

پزشک اطفال امروز در این پست به بررسی تب کودک و اینکه دلیل این تب چه می تواند باشد، می پردازد.

با کمک پزشک اطفال و طبق گفته های ایشان در زیر به ادامه این موضوع می رویم.

نظر پزشک اطفال و تب کودک

در بچه های سالم، معولا تب چیز جدی ای تلقی نمی شود. گرچه ممکن است زمانی که تب کودکتان بالا می رود بترسید، تب به تنهایی باعث آسیبی نمی شود و در واقع می تواند چیز خوبی باشد ـ اغلب اوقات نشان دهنده مبارزه بدن با عفونت است. هم چنین همه تب ها نیازی به درمان ندارند. البته، تب خیلی بالا، می تواند یک کودک را ناراحت سازد و مشکلات بدتری مانند کم شدن آب شود. در ادامه پزشک اطفال و دندانپزشک اطفال خوب در تهران درباره این تب ها چگونگی اندازه گیری آن ها توضیح می دهد، و اینکه چه زمانی با پزشک اطفال تماس بگیرید.

حقایقی درباره تب

تب زمانی رخ می دهد که ترموستات بدن دمای بدن را از حد معمول بالاتر می برد. این ترموستات در قسمتی از مغز یافت می شود که هیپوتالاموس نامیده می شود.

هیپوتالاموس می داند که دمای بدن چقدر باید باشد(معمولا دور و بر 37 درجه سانتیگراد یا 98.6 فارنهایت) و به بدنتان این پیغام را می دهد تا همین منوال را داشته باشد.

بیشتر دماهای بدن مردم در طول روز مقداری تغییر می کند. که مقداری پایین تر در صبح و مقداری بالاتر در عصر طبیعی است و حتی می تواند در تغییرات بیشتری داشته باشدبه دلیل اینکه در طول روز بازی و ورزش می کنند.

گاهی اوقات، هیپوتالاموس بدن را در پاسخگویی به یک عفونت به دمای خیلی بالایی تغییر می دهد. چرا؟ محققان معتقدند که این تغییر دمای بالای بدن نشانه مبارزه بدن با میکروب ها یا عفونت می باشد که دلیلش همان عفونت می باشد و در واقع بدن را به یک جای ناراحت برای میکروب ها تبدیل می کند.