کودکانی که آسم دارند میتونند دندانپزشکی بروند؟

دندانپزشکی کودکان آسمی

نشانه های آسم در کودکان چیست؟

آسم در کودکی، ریه ها و راه هوایی را ملتهب می کند، درست زمانی که در معرض عوامل تحریک کننده هم قرار می گیرند.

مثل هوای آلوده، یا سرماخوردگی یا عفونت ریه ها و دستگاه تنفسی.

آسم در کودکی، ممکن است منجر به بروز یکسری علائم آزاردهنده شود که در ورزش، بازی، مدرسه و خواب خلال ایجاد می کند.

در برخی کودکان، اسم مدیریت نشده می تواند منجر به حملات خطرناک آسم شود.

آسم در کودکی بیماری متفاوتی از آسم در بزرگسالان نیست، اما کودکان چالش های خاص تری دارند.

شرایط جوریه که کودک رو بخاطر عوامل اورژانسی به ویزیت های متعدد میکشاند.

و اید هم مجبور به بستری شدن داشته باشد.

متاسفانه، آسم دوران کودکی درمان نمی شود، و علائمش تا بزرگسالی ادامه پیدا می کند.

اما با درمان درست، شما و کودکتان می توانید علائم رو  تحت کنترل بگیرید، و از آسیب های بعدی با رشد ریه ها، جلوگیری کنید.

آسم کودکان در دندانپزشکی اطفال

علائم آسم کودکان چیست؟

سرفه های مکرر که زمانی که کودک عفونت ویروسی می گیرد، بدتر می شود، و در حالیست که کودک خوابه یا ورزش کرده یا در معرض هوای سرد قرار گرفته، بدتر می شود.

• صدای سوت یا خس خس موقعی که نفس شان بیرون می آید.
  • تنگی قفسه سینه

حالا کودکی که آسم داره می تونه دندانپزشک هم مراجعه کنه؟

کودکی که آسم دارد نیاز به درمان های دندانپزشکی هم بالاخره دارد، و می تواند منبع نگرانی دندانپزشک اطفال باشد.

مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته، درک بهتری از پاتوفیزیولوژی آسم به دست آورده، به همراه نقش عواطف در بیان آسم شان.

هدف در مدیریت بیماری که آسم دارد، جلوگیری از اپیزودهای دقیق آسمیک در طول انجام پروسه های دندانپزشکی می باشد.

پیشنهاداتی که به این هدف می رسند.

آسم نیازی به تغییر روتین تمرینات دندانپزشکی ندارد، مهمتر از همه، بهترین مدیریت کودک آسیم می باشد که نیازی به درمان خاصی نداشته باشد.

آن هم زمانی که صحبت از مشکلات رفتاری خاص در مطب دندانپزشکی می شود.