مسواک نزدن کودکان چه عوارضی دارد؟

مسواک نزدن دیابت می آورد!

به گفته دندانپزشک اطفال خوب در تهران زمانی که عفونت سینوس به دندان منتقل می شود، باید مسواک زدن را در اولویت قرار داد.

حیت عفونت هایی که اطراف ریشه دندان می باشند، منجر به عارضه دیابت می شوند.

دندانپزشک اطفال خوب در تهران در ادامه اشاره می کند که حتی عفونت دندان عقل هم عارضه های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

سوالی که پیش می آید مگر عفونت دندان عقل هم باعث بروز اختلالاتی در دهان می شود؟

اینطور باید بگوییم که همین عفونت امکان دارد که به عقب تر یعنی فضای حلق برود یا به سمت پایین تر یعنی کف دهان، زیر زبان، یا حتی پایین تر، به مدیاستین و سپس قفسه سینه بیمار هم برسد.

برای همین است که دندانپزشک اطفال خوب در تهران بسیار توصیه می کند تا عفونت های دندان یا دهان را جدی بگیرید.

گاها این عفونت ها می توانند در نتیجه عادات غذایی نادرست یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باشند.

چطور می توان از بروز پیوره جلوگیری کرد؟

پیوره در واقع عفونت سنوج نگهدارنده دندان می باشد که علت اصلی اش هم تجمع پلاک میکروبی در ناحیه حاشیه شیار لثه است.

زمانی که پلاک میکروبی در این ناحیه تشکیل می شود، درگیری میکروارگانیسم در این ناحیه، و مواد غذایی که وارد شیار لثه می شوند، باعث رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها می شوند.

این میکروارگانیسم ها که به شیار لثه می ریزند، سپس الیافی ایجاد می کنند که باعث چسبیدن لثه به دندان می شود.

کم کم شیار لثه شل شده و در این محلف کیسه ای درست می شود که باشد جداشدن دندان از لثه می شود.

سپس در کیسه میکروارگانیسم ها جمع می شوند و از نظر محیطی هم به آن اکسیژن نمی رسد و بی هوازی می شوند. در آخر استخوان فک تخریب می شود، سپس فرایند بیماری شروع می شود. دندان لق می شود!

عامل اصلی میکروبی است و بهترین راه برای پیشگیری از این عارضه، مسواک زدن روزانه است.

عوارض مسواک نزدن دندان ها

بیماری بعدی که در اثر عدم مسواک زدن سراغتان می آید، دیابت است!

بیماری ها به دودسته تقسیم می شوند : مهمترین بخش بیماری هاییست که در نقص ایمنی نقش دارند، یا اینکه فرد به دنبال مصرف دارو می باشد به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدنش ضعیف شده است.

ممکن است به خاطر نقص مزمن کلیه، پیوند کلیه، و ایمونوساپرسیو باشد.

دوعامل اصلی هستند که باعث ضعف سیستم ایمنی می شوند، یکی سیگار و دیگری الکل.

این دوعامل فرد را مستعد عفونت های ویروسی می کند. چون نقص ایمنی را در پیش دارند، دسته سومی مختص افراد دیابتی می باشد.

دیابتی ها مستعد آبسه های متعدد لثه و اطراف دندان و حتی نوک ریشه می باشند.

این افراد باید یادشان باشد که قند خونشان باید مدام کنترل شود، زیرا عفونت لثه در نتیجه عدم کنترل قند خون می باشد.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که چاقی هم می تواند دیابت در پیش داشته باشد. در نتیجه فرد مستعد عفونت دهان می باشد.

پس باید هر فردی مسواک زدن را فراموش نکند، و با یادگیری صحیح سلامت دهان و دندان به خود کمک کند.