در دوران بیماری کرونا چه مراقبت های دهانی لازمه؟

مدیریت بهداشت و سلامت دهان کودکان در دوران اپیدمی بیماری کرونا ویروس

کرونا ویروس چیست؟

این ویروس در حیوانات یافت می شود به ندرت دیده می شود از حیوان به انسان منتقل شود، سپس شخص به شخص منتقل شود.

علاوه براین، البته ویروس های انسانی دیگری هم که این کرونا شامشان میشه هست :

ویروس مرس، یا سندرم دستگاه تنفسی خاورمیانه

ویروس سارس، یا سندرم دستگاه تنفسی شدید، اولین بار در گوانگ دونگ جنوب چین دیده شد.

علائم کرونا ویروس چیست؟

علئمش خفیف تا شدیده.

12 الی 14 روز طول می کشه که این علائم خودشون رو نشون بدن و پیشرفت کنند. از جمله این علائم :

• سرفه
  • تنگی نفس

آن هایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض علائم شدید این بیماری قرار می گیرند، مثل پنومونیا، یا برونشیت.

ممکنه حتی این علائم بعد از گرفتنش کرونا هم پیشرفت نکنه.

اکثرا هم در بزرگسالان دیده میشه، برخی کودکان دچار این عفونت می شوند.

هیچ شواهدی نیست که نشون بده کودکان در معرض خطر بالایی از این ویروس می باشند.

حالا در این اوضاع چه مراقبت های دهانی و دندانی نیازه؟

بیماری کرونا ویروس ابتدا در چین به عنوان یک مساله بزرگ برای سلامت مردم این کشور عنوان شد.

در طی دوره اپیدمی بیماری کرونا، باید مدیریت و مراقبت های دهانی و دندانی خصوصا در کودکان لحاظ شود.

برای جلوگیری از وقوع بیشتر این عفونت ویروسی، نیز باید به بهداشت و سلامت دهان و دندان ها توجه کرد.

علت نامرتبی کودکان

توصیه هایی که به والدین در این باره می شود :

نه تنها به بچه ها آموزش بدید که بهداشت دست رو در خانه رعایت کنند، ورزش کنند، مقاومت بدنی شان را بالا ببرند، و نیز عادت مراقبت های خوب دهانی و رژیم غذایی درست را به آن ها یاد دهید.

از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای جلوگیری از بیماری های دهانی و وضعیت های اورژانسی.

اگر وضعیت غیر اضطراری دهانی رخ بده، والدین می تونند کودک رو مدیریت کنند، با یکسری مراقبت های خانگی که شامل دهانشویه می باشد که علائم بیماری را کاهش و بهبود می بخشد.

زمانی که وضعیت های اورژانسی دهان رخ بده، مثل پالپیت حاد، پریودنتیت پری اپیکال، ترومای دندانی، عفونت های دهان و فک و صورت، والدین و کودکان باید کلینیک دندانپزشکی بروند، با محافظت های شخصی صحیح.

در طی دوره اپیدمیک، وضعیت های اورژانسی دهانی کودکان باید درمان شود، طبق دستورالعمل های فعلی و کنترل این ویروس.