از کجا بفهمیم دندانمون عفونت کرده؟

عفونت دندان یک بیماری دردناک است که می تواند به دندان ها، فک و حتی سایر قسمت های دهان و صورت شما آسیب برساند.

یک وضعیت خطرناک است که می تواند گسترش یافته و در صورت عدم رفع آن بدتر شود. با این حال، شرایط دیگری وجود دارد که شبیه عفونت دندان است، اما اینطور نیست. اگر نمی‌دانید که دندان شما عفونی شده یا آبسه در حال گسترش است، در اینجا نحوه تشخیص را برایتان بازگو می کنیم.

چگونه متوجه می شوید که دندان عفونی شده است؟

عفونت دندان که گاهی اوقات آبسه دندان نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که باکتری به دندان حمله کند.

ممکن است در صورتی رخ دهد که دندان حفره‌ای داشته باشد – سوراخ کوچکی که باکتری‌ها در آن اسید تولید کرده و از طریق مینای دندان می‌خورند. یا اگر دندانی ترک خورده باشد، باکتری ها می توانند به آن حمله کنند. به همین دلیل، اگر یک حفره درمان نشده دارید، یا دندان تان ترک خورده، خطر ابتلا به عفونت دندان در شما بیشتر است.

عفونت دندان

چند نشانه دیگر از عفونت دندان وجود دارد که باید به خاطر داشت.

اگر مطمئن نیستید، به دنبال موارد زیر باشید:

تغییر رنگ دندان :

اگر قسمت هایی از دندان شما قهوه ای، سیاه یا زرد تیره به نظر می رسد، ممکن است دچار عفونت دندان شده باشید.

تغییر رنگ لثه :

اگر لثه‌های شما قرمزتر از حد طبیعی و تیره‌تر هستند یا تغییر رنگ داده‌اند، نشانه عفونت است.

طعم بد یا بوی بد دهان :

عفونت دندان باعث ایجاد چرک می شود که طعم بدی را در دهان شما به جا می گذارد و همچنین باعث بوی بد دهان می شود.

درد یا تورم :

با عفونت دندان، بسته به محل قرارگیری، احتمالا در لثه، استخوان فک یا حتی سینوس‌های خود احساس درد خواهید کرد. همچنین ممکن است متوجه تورم لثه یا گونه خود شوید.

آبسه :

اگر آبسه دارید، برجستگی کوچکی روی لثه‌هایتان ایجاد می‌شود. گاهی اوقات، آبسه می تواند در اطراف ریشه دندان ایجاد شود، بنابراین قابل مشاهده نخواهد بود.