چه زمانی نیاز به عصب کشی دندان می باشد؟

روت کانال چیست؟

روت کانال به دو نکته متفاوت اشاره می کند.

اول، درمان ریشه ممکن است به فضای طبیعی داخل دندان اشاره داشته باشد که شامل پالپ دندان، عروق خونی، اعصاب و سایر بخش‌های ضروری دندان است.

دوم، روت کانال اغلب به روشی اشاره دارد که برای ترمیم این قسمت از دندان آسیب دیده استفاده می شود.

یک روش درمان ریشه می تواند به نجات دندانی که در اثر عفونت آسیب دیده کمک کند. هنگامی که باکتری از طریق حفره درمان نشده وارد می شود، عفونت به دندان آسیب می رساند، و می تواند مستقیما به زیر لثه به ریشه دندان حمله کند.

یا اگر دندان به دلیل تصادف یا ضربه ترک خورده باشد، ممکن است عفونت رخ دهد.

هنگامی که عفونت به ریشه دندان نفوذ می کند، باکتری ها شروع به آسیب به ساختارهای زنده داخل دندان می کنند. از جمله رگ های خونی و اعصابی که دندان را زنده نگه می دارند. درنتیجه درمان ریشه وسپس پرکردن دندان توسط متخصص صورت می گیرد.

و در نهایت باعث حذف باکتری ها، جلوگیری از آسیب بیشتر و جلوگیری از تجمع مجدد باکتری ها می شود.

روت کانال چیست؟

آیا من به درمان ریشه نیاز دارم؟

روت کانال می تواند رشد باکتری ها را متوقف کند و دندان را سالم نگه دارد.

اگر دندان عفونت کرده یا دندان مرده دارید، روت کانال ممکن است گزینه دومی کنار کشیدن دندان باشد. اما چگونه می توان فهمید که عصب کشی گزینه مناسبی است؟ فقط دندانپزشک یا متخصص اندو می تواند با اطمینان به شما بگوید آیا کانال ریشه بهترین گزینه برای شماست یا خیر.

اگر مطمئن نیستید که به درمان ریشه نیاز دارید یا نه، به دنبال علائم زیر باشید :

• درد فک یا نزدیک دندان
  • لثه های متورم
  • بوی بد مداوم یا طعم بد در دهان
  • حساسیت مداوم یا بدتر به گرما یا سرما
  • تغییر رنگ دندان یا لثه
  • ترک در دندان
  • حس لقی در دندان
  • لمس دندان یا بایت دردناک است
  • برجستگی های عجیب و غریب روی لثه ظاهر می شود

همه این‌ها نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهد ممکن است عفونت دندان یا دندان مرده داشته باشید.

که می‌توان با درمان ریشه آن را برطرف کرد. با درمان ریشه، می توانید دندان اصلی خود را حفظ کنید و در عین حال از شر عفونت خلاص شوید. یک گزینه مقرون به صرفه تر برای دندان مربوطه.

به خصوص اگر دندان در نزدیکی و جلوی دهان و قابل مشاهده باشد.